Vår/årsmöte 2022

Så har då Sällskapet Gamla Boråsare genomfört sitt 76:e vårmöte som även var årsmöte på Borås Kongress. Sällskapets ordförande Claes Hedelin hälsade nya och gamla medlemmar, hedersmedlemmar, Sällskapets för år 2022 båda kulturstipendiater Kulturföreningen Tåget och den blivande möbeldesignern Matilda Haglund samt kvällens föredragshållare Janne Hansson hjärtligt välkomna.
Janne Hansson kåserade om sitt händelserika liv inom idrottens värld som framkallade många skratt! Som avslutning intervjuade han Zlatan, Peter Wettergren, Olof Lundh och några till gestaltade genom Marcus Hedelin på ett galant sätt.
Att Sällskapet kunde dela ur två stipendium beror på att Sällskapet fick ett bidrag från företaget Kid´s concept. Matilda Haglund skall dessutom ta fram en produkt i samarbete med Kid´s concept.
En nyhet för året var ett konstlotteri, som mottogs mycket positivt av våra medlemmar! Sällskapets kulturchef Anders Karlenström hade gjort ett kanonjobb att genom sina kontakter förse lotteriet med tre riktigt fina konstverk!

Genom överskottet från våra lotterier hade styrelsen fattat beslut om att skänka 10.000 kr till de drabbade i Ukraina genom UNHCR. Eftersom Sällskapet skänkte summan under mars månad dubblade Akelius Foundation summan, så vi har alla tillsammans alltså bidragit med 20.000 kronor till de lidande i Ukraina! Fantastiskt!

Årsmöteshandlingarna finns nu under fliken möten.

Bilder från vår/årsmötet 2022